Verslag 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van BjorNora - WaarBenJij.nu Verslag 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van BjorNora - WaarBenJij.nu

Verslag 2

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg BjorNora

25 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo iedereen!!

Na 2 weken gezocht te hebben naar werk heb ik iets gevonden! Ik werk nu in een koffie/lunch café. Het zit in een gebouw van de Rabobank. Er komen veel studenten en zakenmensen. Veel dezelfde gasten, dus ik moet ook nog onthouden wat ze altijd hebben haha. Mijn Engels gaat er wel op vooruit, daar ben ik wel erg blij mee. De gasten zijn heel aardig, net als iedereen in Nieuw Zeeland! Het café is van een familie uit Hongkong die hier al 23 jaar woont. Ik leer dus ook wat van hun cultuur, zoals sochtends noedels eten als ontbijt. Het werk is vrij simpel, veel koffies maken. Alleen zijn de koffies hier wel anders dan in Europa, maar daar leer ik weer van. Ik werk sochtends van 7 uur tot en met 14:00 en dan gemiddeld 4 dagen in de week en deze week moet ik 5 dagen werken. Het voordeel is dat ze in het weekend en vakanties gesloten zijn. Dus kunnen we er lekker op uit in het weekend!

Niet afgelopen weekend maar dat weekend ervoor zijn we in Auckland gebleven. Zaterdag zijn we met een citytour mee geweest. We hebben leuke dingen gezien en we waren met een groep van 50, allemaal stagiairs. Savonds hebben we gezellig met een groepje gegeten en hebben we nog gezongen in een karaokebar. De volgende dag zijn we lekker naar het strand gegaan, het was namelijke 26 graden!

Afgelopen weekend zijn we met z'n 2 naar Waiheke Island geweest, ongeveer 45 minuten met de boot vanaf Auckland. En ja we hebben het dit keer allebei binnen gehouden! haha. Het was vies weer, het was bewolkt en het regende. Bij het informatie centrum hebben we een B&B gescoord. we zijn met de bus naar een strand geweest en hebben daar lekker geluncht en op het strand in de duinen gezeten. Op de terug weg kwamen we heel toevallig langs een wijngaard, daar zijn we even wezen kijken en hebben zelf een proeverij gehouden, je kon alle wijnen en bieren ook in proefglaasjes bestellen. We hebben 10 minuten op een zitzak gezeten in de zon en ik was meteen helemaal verbrand! Het gaat zo snel hier, je moet je altijd insmeren, ook al is het bewolkt dan kan je nog verbranden als je de hele dag buiten bent. De uv straling is hier erg hoog. Smiddags zijn we nog wezen zwemmen en hebben we allebei op het strand geslapen.

De volgende dag wilden we graag een auto huren en lekker naar wat plekjes waar je met de bus niet kon komen. De auto die wij op het oog hadden was helaas kapot! Het ging om een BMW Z3 Cabrio!! We waren erg teleurgesteld dus gingen kijken of we 2 scooters konden regelen. Per scooter zouden ze $1000,- (€630,-)op je creditcard bevriezen zodat je dat bedrag de aankomende 5 dagen niet kon gebruiken. Zoveel stond er bij ons niet meer op dus ook dat feest ging niet door! Uiteindelijk hebben we 2 mountainbikes gehuurd. Ook Hartstikke leuk! haha. Het nadeel is alleen dat het hier niet zo plat is als in Nederland.. dus we hebben het redelijk zwaar gehad! Maar toch nog 20 km gefietst en mooie dingen gezien. Waiheke is een mooi eiland en we hebben het erg naar ons zin gehad.

Verder gaat het allemaal goed hier, Nora heeft het nog steeds naar haar zin op haar stage, en de studio waar we in zitten is ook wel prima en het is al redelijk ons eigen plekje. We hebben nu een fitness abonnement voor een maand afgesloten via een website. Dat kostte $19,- (€12,-) en dan kunnen we een maand lang onbeperkt sporten. En dan maar is kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben. Want normaal betaal je hier zo'n €12,- euro per week. Verder valt het mij op dat er heel weinig gerookt wordt, het goedkoopste pakje sigaretten is dan ook €10,- haha. En de straten zijn heel schoon en ik zie bijna geen honden of katten.

Nou ik ga weer wat boodschappen halen en dan vanavond een rondje hardlopen met Noor denk ik.

Morgen zijn we hier alweer 4 weken! Gaat snel. Tot over 5 maanden!!!!


Bjorn en Nora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

6 maanden wonen, werken en reizen in Nieuw Zeeland.

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2014

Update

25 Februari 2014

Verslag 2

12 Februari 2014

Hi allemaal!
BjorNora

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 2503

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 02 Augustus 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: